Nekaj zanimivih lastnosti kreatina

 

Enostavno je pojasnjeno, da je kreatin visokoenergetska spojina, ki pomaga shranjevati in zagotavljati energijo. Ustvarja se v telesu, se pa pravtako pojavi naravno tudi v ribah in mesu, prav tako pa se lahko vzame tudi v dopolnilni obliki.

Kot prehransko dopolnilo kreatin uporabljajo športniki, moški in ženske za povečanje mišične moči in eksplozivne moči. Namenjen je, da vam pomaga vaditi dlje časa in tudi povečati učinkovitost med pogosto in visoko intenzivnostjo vadbe ali treninga.

Kreatin izboljša delovanje možganov
Široko poznan po svojih koristih za ustvarjanje mišic, vendar kreatin ponuja veliko več, kot je njegova erogena lastnost. Raziskovalci Wyss in Schulze so preučili širše zdravstvene posledice kreatina, saj so poskusili določiti njegovo vrednost pri zdravljenju številnih nevrodegenerativnih, žilnih in mišičnih motenj. Njihove ugotovitve, objavljene v prestižni nevroznanosti, so pokazale, da je kreatin izjemno pomemben nevroprotektant (sredstvo, ki povečuje preživetje živčnih celic).

Energetski metabolizem in sama proizvodnja reaktivnih kisikovih vrst (zelo majhne molekule, ki lahko povzročijo znatno škodo celičnim strukturam, od tega kisikovih ionov, prostih radikalov in peroksidov) naj bi podprla številne motnje, kreatin pa naj bi povečal možgansko zmožnost preživeti metabolične in fizične travme, povezane s temi pogoji. Wyss in sodelavci so ugotovili, da  tisti z nevrodegenerativnimi motnjami, ki so povezane s pomanjkanjem kreatina (prirojene napake pri nastajanju in shranjevanju kreatina), potrebujejo dodaten vnos kreatina, da ga njihovo telo lahko potem učinkoviteje prenaša v osrednji živčni sistem. “Nadomestitev kreatina je bistveno povečala inteligenco v primerjavi s placebom.”

Poleg tega sta Ray in sodelavci ugotovili, da kreatin izboljšuje tudi možganske funkcije (posebej kratkotrajni spomin) pri običajnih osebah. V študiji s placebom in nadzorovano preizkušnjo je takrat sodelovalo 45 vegetarijanskih in veganskih subjektov. Po določenem obdobju so bili vsi subjekti ocenjeni na neverbalni inteligenci in v verbalnem spominu. Ugotovljeno je bilo, da so preiskovanci, ki so vzeli kreatin in ne placebo, pokazali izboljšanje kratkotrajnega spomina in so bili sposobni reševati težave pod časovnimi omejitvami.

Kreatin izboljšuje toleranco glukoze
Kreatin bi lahko tudi pomagal pri boju proti diabetesu, saj se je izkazalo, da izboljša toleranco za glukozo. Derave in so-raziskovalci so pokazali, da je dodatni kreatin povečal ekspresijo glukoznega transporterja (glut-4) in vsebnost mišičnega glikogena, hkrati pa izboljšal toleranco za glukozo.
Ker je bila ta študija izvedena, kaže da so bili razlogi za izboljšanje tolerance glukoze posledica povečane ekspresije transporterja glukoze tipa 4. Zdi se, da je bil ta transporter dejansko povzročen IGF-1 in IGF-2, kar so povzročili s uporabo kreatina.

Kreatin izboljša učinkovitost in mišično maso pri vegetarijancih

Tradicionalno skupina z nižjimi koncentracijami kreatina v primerjavi s tistimi, ki se prehranjujejo z mesom, imajo vegetarijanci večje prednosti dobave kreatina, ce se seveda dopolnjujejo z njim. Razmišljalo se je tudi, da so pri začetnih nizkih koncentracijah kreatina vegetarijanci bolj občutljivi na njegove erogene učinke.

Raziskovalec Burke in njegovi sodelavci so proučili ta predlog, ko so primerjali spremembe v mišičnem kreatinu, morfologiji mišičnih vlaken, sestavi telesa, stanju hidracije in telesni vadbi med vegetarianci in ne vegetarijanci v osemnajstmesečnem programu odpornosti. Dvojno slepi način, deset vegetarijancev je vzelo kreatin, osem pa je dobilo placebo.

Poleg tega je 12 ne-vegetarijancev vzelo kreatin, pri ostalih 12 pa so prejemali placebo. Kreatinska skupina je na začetku dobivala 0,25 gramov kreatina na kilogram mišične mase sedem dni, nato pa 0.0625 gramov v naslednjem 49-dnevnem obdobju. Ugotovljeno je bilo, da so vegetarijanci, ki so jemali kreatin, doživeli večje povečanje skupnega kreatina, fosfokreatina, pustega tkiva in celotne delovne uspešnosti v primerjavi z ne-vegetarijanci, ki so vzeli kreatin, kar kaže, da se vegetarijanci bolj odzivajo na dodajanje kreatina.

Kreatin lahko zmanjša Sarkopenijo (starostna izguba mišic)
S starostjo je povezan naravni upad proizvodnje mišičnih zgradb (anaboličnih) hormonov, kot so testosteron, rastni hormon in insulinski rastni faktorji (IGF-1). Zaradi tega obstaja naravna težnja tistim, ki napredujejo v starosti, da posledično postopno izgubljajo na mišični masi.

Hitro potezna vlakna, ki omogočajo trzanje mišice (vrsta, ki sestavlja velik del naše mišice) se dobro odzivajo na dodatni kreatin pri atletski populaciji. Ta vlakna so tudi prva, ki jih žrtvuje učinek sarkopenije. Močan anabolični hormon, IGF-1, se je pokazal, da se lokalizira v hitrih poteznih vlaknih in, bistveno, to je hormon, ki se bo verjetno precej zmanjšal, kot se bomo postarali.

Na splošno so raziskovalci tudi ugotovili, da bo kreatin zagotovil naslednje koristi:
-Spodbujanje večjih dobičkov pri povečevanju FFM (maščobe brez maščobe, ki vključuje mišično maso).
-Poveča velikost mišičnih vlaken; Hipertrofija.
-Poveča mišično maso.
-Poveča miozin.
-Izboljša maksimalno moč.
-Izboljša maksimalno moč.
-Izboljša učinkovitost sprinta z enim trudom.
-Izboljša delo, opravljeno med ponavljajočim delovanjem sprinta.
-Izboljša učinkovitost med vadbo visoke in maksimalne intenzitete.
-Izboljša okrevanje po vzdržljivostnih naporih.
-Ima nevroprotektivno funkcijo.
-Izboljša regeneracijo kosti.
-Izboljša mišice in delovanje pri vegetarijancih.

Kdo ima več ugodnosti in tudi najbolje izkoristil uporabo kreatina:

-Bodybuilderji in športniki moči.
-Starajoče prebivalstvo.
-Ljudje z nevrodegenerativnimi boleznimi.
-Tisti, ki imajo naravno nižje ravni kreatina (ljudje, kot so vegetarijanci, ki imajo nižjo osnovno raven kreatina)